JAK WYKORZYSTAĆ VOIP W SWOJEJ FIRMIE?

Wiele firm działających na rynku, opiera swoja działalność na kontakcie z partnerem biznesowym, lub klientem, a wiadomo, że częste połączenia telefoniczne potrafią być dość kosztowne i znacznie obciążające dla firmowego budżetu. Wprawdzie coraz więcej przedsiębiorstw swoją działalność rozwija także w internecie, wykorzystując go jako dodatkowe źródło kontaktu z klientami, jednak telefon nadal stanowi podstawę do wszelkiej komunikacji. Dobrą alternatywą, łączącą w sobie zalety rozmów telefonicznych z możliwościami, jakie daje sieć, jest internetowa technologia komunikacji VoIP, która pozwala nie tylko ciąć koszty związane z połączeniami, ale także jest prosta w obsłudze i znacznie wygodniejsza niż tradycyjne telefony.

Czym jest VoIP?

Voice over Internet Protocol, to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych przy pomocy połączeń internetowych, lub sieci korzystających z protokołu IP. Zastosowanie VoIP wyklucza możliwość połączeń ciągłych, tak jak w tradycyjnych rozmowach telefonicznych, a przepływ informacji między rozmówcami następuje tylko wtedy, kiedy obie strony się ze sobą komunikują. Jest to rozwiązanie dużo korzystniejsze od typowych telefonów, ponieważ rozmowy wychodzące poza sieć VoIP naliczane są sekundowo, natomiast w jej obrębie (wewnątrz firmy) prowadzone są całkiem za darmo.  

Sposoby wykorzystania VoIP w firmie

Technologia Voice over Internet Protocol pozwala pracownikom firmy nie tylko tanio, ale i sprawnie porozumiewać się z klientami i partnerami biznesowymi. Syntezator mowy IVR posłużyć może do tworzenia automatycznych wiadomości, odsłuchiwanych przez dzwoniących klientów, a sprzęgnięty z pocztą głosową, pozwoli także na pozostawienie przez nich wiadomości.

VoIP jest bardzo dobrym rozwiązaniem także w systemie Call Center i bardzo dobrze nadaje się do kolejkowania sygnałów przychodzących i rozdzielania ich do wolnych pracowników, którzy podejmą rozmowę. Oczywiście możliwe jest także przeprowadzanie telekonferencji i nagrywanie wszelkich rozmów, co z pewnością przyda się firmom mającym kontakt z trudnymi klientami i prowadzącym skomplikowane negocjacje biznesowe.

VoIP umożliwia współpracę także z wieloma zewnętrznymi aplikacjami biznesowymi i doskonale sprawdza się np. w przypadku systemu automatycznych zleceń, gdzie zamówienia telefoniczne klientów archiwizowane są bez konieczności odbierania rozmów telefonicznych przez pracownika.